Titulní obrázek

Nepodceňujte Subaru XV 2.0i CVT

Subaru XV nevypadá z pohledu zákazníky příliš lákavě. Ovšem neměli byste ho hned zavrhovat. Jezdí totiž skvěle.

V ceníku nejsou žádné zvýhodněné částky. Přesto by na tohle auto neměli lidé zapomínat a neměli by jím opovrhovat. Je to sice módní crossover, což může zavánět nudou a průměrností, ale ve skutečnosti je to velmi dobré auto, které také dobře jezdí. Rozhodně má svou stavbou blíže k hatchbacku či tradičnímu modelu Impreza než k SUV.

Subaru XV si nechalo pohon všech kol, plochý čtyřválec (tentokrát benzínový s atmosférickým sáním) a velmi dobrou vyváženost danou právě koncepcí pohonu. Na kvalitě interiéru se moc nezapracovalo. Celé to nepůsobí příliš hodnotně a prémiově, ale i přes laciné detaily se v Subaru XV velmi dobře sedí a automobilka umístila volant tak, aby šel "evropsky" nastavit.

Nastartujte a plochý čtyřválec se po chvilce běhu ve vyšších otáčkách usadí u bublavého, ale velmi kultivovaného volnoběhu. Se všemi koly ho spojuje automatická variátorová převodovka CVT, která ale neznamená zrovna špatnou volbu. CVT nevytáčí motor při každém pokusu o akceleraci a díky docela slušnému točivému momentu plochého dvoulitrového čtyřválce si téměř neustále vystačí s provozem v první polovině otáčkoměru. Má 150 koní a podle toho také jezdí. Spíše než drtivě nabírat umí své tempo díky podvozku a řízení zdárně udržovat. Do nedotáčivosti přechází velmi plynule a jemně a když v zatáčce sundáte rychle nohu z plynu, nebojí se utáhnout stopu. Stabilizaci si můžete vypnout, ale přetáčivé smyky s tímhle autem dělat nejdou.

Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.

Volant má dobrý odpor a je vcelku. Lze z něj poznat, jak si vedou přední pneumatiky a můžete tak upravit rychlost průjezdu zatáčkou. Když nebudete motor trápit a usadíte se ke klidnému tempu, dokáže Subaru XV jezdit s celkem rozumnou spotřebou paliva. Není problém, aby hodnoty na palubním počítači začínaly sedmičkou a i při častých jízdách do města a po dálnici se pořád vejdete do devíti litrů. Hodně samozřejmě záleží na způsobu jízdy, ale když se naučíte používat standardně dodávaný tempomat, převodovka CVT začne dávat smysl a auto skutečně jezdí za málo.