Titulní obrázek

Nové Subaru XV

Subaru XV už není odnoží Imprezy jako bylo dřív. Subaru míří tímto modelem na zákazníky, kteří chtějí moderně vypadající auto do města. Mottem automobilky je „urban adventure,“ tedy cosi jako dobrodružství ve městě. Subaru XV tím posunuje pole působnosti automobilky mimo tradiční lokace – lesy, rally, sněžné pláně.

Asi není žádným tajemstvím, že značka vstupuje do teritoria Volkswagenu Tiguan, Fordu Kuga, Mazdy CX5. A to nebude pocházka růžovým sadem. Pro Subaru byly vždy typické jízdní vlastnosti, většinou řádově mnohem lepší než u veškeré další konkurence, a pokud budeme předpokládat, že i těď tomu není jinak, musíme se nutně podívat na parametry, ve kterých automobilka nemá takovou dominanci. Nebo dosud neměla, čímž nutně musíme dojít ke vzhledu. Subaru nikdy nevyrábělo auta, která by byla líbivá, podbízivá na první pohled. U nového XV je to jiné, vypadá robustně, atleticky i dravě.  

I uvnitř je auto vizuálně zajímavé, opět obrovský krok směrem k proevropské budoucnosti. Subaru XV je auto, které je nejen stoprocentně funkční, ale také vzhledově příjemné. A není to jen o Evropě, je to dokonce o naší české příslušnosti, protože pokud se podíváte na barevný display palubního počítače, mluví na vás česky.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Délka auta je 4450 milimetrů, na výšku má XV rovných 1570 milimetrů a široké je 1780 milimetrů. Na předních i zadních sedadlech je dostatek místa pro cestující, do kufru složíte 380 litrů nákladu a vstupní otvor není bráněn žádnou vysokou nakládací hranou, takže pokud vozíte často třeba psy, máme o starost s jejich nastupováním míň. Pak tady jsou další odkládací prostory, pokud bychom se ještě chvíli drželi u myšlenky transportních schopností Subaru XV, těch je v bezprostřední blízkosti řidiče a spolujezdce několik, včetně držáku na drobné předměty ve středové konzole.

Světlá výška je rovných 220 milimetrů. I když Subaru mluví o městském zaměření auta, tak s dvaadvaceti centimetry projede i v poměrně členitém terénu.   

Čímž se dostáváme k poslední záležitosti a tou je cena. Nejlevější XV pořídíte 569 000 Kč, s převodovkou CVT stojí nové Subaru 689 000 Kč. Vrcholme nabídky je dvoulitrový diesel za nějakých osm set tisíc.

„Pes, kterého uzdravíš, tě nikdy nekousne. To je hlavní rozdíl mezi zvířetem a člověkem.“ Mark Twain